vineri, 12 august 2011

În Retezat - Semnal la telefon doar la punct fix - Orice supărare se spală cu o cană de lapte proaspăt

partea 1
M-am intrebat cum de n-am stiut pana acum de acest munte. Unde am fost pana acum, prin ce munti am mers? Toate peisajele pe care le-am vazut, stranse sub nasul meu, în țară – cascadele din Laos, mersul de o zi lumina prin muntii din Nepal. Retezatul a fost, în sfarsit, o privire proaspata asupra Romaniei si o scufundare in munte, de care aveam nevoie.
Din pacate, Parcul Național Retezatul ar putea fi mai bine gestionat. Taxa modică platita de turisti la intrarea in parc evident nu ajunge nici pentru marcaje clare, nici pentru pliante cu o harta „basic” care ar trebui distribuite turistilor, nici pentru un salvamont bine pus la punct.
Dupa urcusul cu Delia pe varful Bucura (2433m), la cinci dupa-amiaza, ne-am dat seama ca nu mai avem timp sa revenim in Carnic, unde eram cazate, asa ca am decis sa cerem adapost la cabana Salvamont de langa Lacul Bucura. Baietii au fost bucurosi de oaspeti, insa ramanea o problema – cum sa-i anuntam pe colegii din Carnic ca nu ne-am prabusit in nici o rapa, ci doar vom ramane peste noapte la salvamontisti? Antena Salvamont era defecta de ceva timp, nu functiona decât pe versantul sudic, in Poiana Pelegii, nu și pe cel nordic, spre Cabana Pietrele… Solutia a fost un sprint pe care l-am executat pana la singurul punct cu semnal telefonic din apropiere, în Curmatura Bucurei (zis și cabina telefonică) -vreo 45 de minute de urcat de la Cabana Salvamont (eu am făcut o oră dus-întors, bine că n-am luat radarul…). Pentru mai multa savoare, cand de-abia ajunsesem in curmatura, a inceput ploaia.
Toate aventurile și tensiunile zilei s-au clătit însă la Cabană, cu o cană de lapte proaspăt de vacă și o mini-petrecere cu cântece oltenești cântate de un grup de fete de liceu din Bumbești-Jiu, adăpostite la Salvamont de profesorii lor, ca să nu degere în cort.












Cascada Lolaia, în Cârnic











Alien








Tăul Pietrele























în creastă













Ochi























Lacul Bucura sub ploaie

Niciun comentariu:

About

toateBlogurile.ro