miercuri, 17 martie 2010

Kathmandu, love at first sight

"Welcome to OUR Nepal", mi-a spus in avion un nepalez simpatic care a lucrat in Afganistan impreuna cu soldati romani. Isi iubeste tara, se vede... Imi spune ca ar trebui sa o vad cand totul e verde, plin de iarba... si prin cuvintele lui spuse cu toata gura, ca si cum ar vorbi despre un fel de mancare, se contureaza imagini.

Muntii pe care ii vad din avion ma lasa fara glas. Munti, vai si drumuri serpuitoare, asta e Nepalul. Cand am trecut de imigratie si am vazut scris: "Welcome to Nepal" mi-am dat seama ca e un vis devenit realitate.

Kathmandu e diferit de orice oras pe care l-am vazut pana acum, e Asia asa cum si-o imagineaza fiecare inainte de a calatori - praf, cladiri darapanate, haine colorate intinse la uscat, trafic haotic, claxoane, copii murdari care urla... L-am iubit din prima clipa. La fel si oamenii - sunt simpatici, glumeti, cu inima deschisa, gata sa imparta o vorba cu tine.

Am senzatia ca intreg Kathmandu-ul e o mahala, foarte asemanatoare cu mahalaua Galatiului din port... Cel putin asa arata inima lui turistica, Thamalul. M-a cucerit atmosfera lui hippy - peste tot se vand obiecte de artizanat colorate, esarfe, haine hippy, mingi de jonglat, carti, bijuterii funky din lana, margele, piele, matase... M-as muta cu totul in Thamal un an...

4 comentarii:

Imperator spunea...

Sunt absolut de acord - Kathmandu este o destinatie speciala :) As vrea sa ajung din nou in Thamel, Bouddha, Pashupatinath, etc... dar nu stiu cand... In caz ca te ajuta, cateva povesti despre Nepal si ce mai poti vedea pe acolo
http://imperatortravel.blogspot.com/search/label/Nepal

Imperator spunea...

Cand te intorci in tara ?

Raluca Bajenaru spunea...

Pe 12 aprilie. O sa fie nostim, cred ca voi calatori cam trei zile pana sa ajung acasa. O sa iau un autobuz pana la granita cu India, apoi un altul pana in Gorakhpur, de acolo trenul pana in New Delhi si... in sfarsit, avionul!

Imperator spunea...

Ohoho, pai mai stai pe acolo daca e sa stai pana pe 12 aprilie ! Du-te si in Rajastan... iaca aici niste sfaturi:
http://imperatortravel.blogspot.com/2010/03/vacanta-2010-india-in-noiembrie-la-750.html
Daca pleci acuma din Nepal, ajungi in Romania pana pe 12 aprilie chiar si overland :)

About

toateBlogurile.ro